lunes, 4 de marzo de 2013



Versierde nagels

Hallo, ik ben een van de meisjes die me een tijdje geleden zo voelde als te zien is op de foto hierboven. Mijn nagels lakte ik om de aandacht te trekken van de mannen die dag in dag uit langskwamen. Maar ondertussen voelde ik me gevangen in een wereld van verdriet, angst, woede en pijn. Misschien was een deel hiervan mijn eigen fout, misschien ook niet. Hoe dan ook, ik ben hier weg, mijn tralies zijn gebroken en mijn nagels hebben nu een andere betekenis. Nu lak, decoreer en verzorg ik nagels en handen van anderen. Met mooie bloemen, mooie kleuren en voor mooie gelegenheden. Zo verdien ik vandaag de dag mijn geld, want ik weet dat ik vrij mag zijn!

Al is dit niet een verhaal dat een van de meisjes zelf geschreven heeft. Het is de waarheid. Dit is het verhaal van een van de meiden. Een week geleden heeft ze ook mijn nagels gelakt voor een mooie gebeurtenis, de bruiloft van een hele lieve vriendin.

Ik deel dit korte verhaaltje met jullie, simpelweg, omdat het laat zien dat er een verandering mogelijk is en dat iets heel simpels een groot verschil kan maken.






No hay comentarios:

Publicar un comentario